Content Manager ICA Kvantum (vikarie), juli – dec 2019 – ICA Sverige AB
• Ledde ett tvärfunktionellt team och ansvarade både strategiskt och taktiskt för att insiktsdrivet samordna planering och produktion av värdeskapande innehåll i analoga och digitala kanaler.
• Operativt ansvarig för att godkänna alla kampanjer. Min insikt om vikten av samspel mellan olika kanaler för en omni-upplevelse var värdefull.
Projektledare ICA Kvantum (vikarie), jan – dec 2019 – ICA Sverige AB
• Helhetsansvar för Papricaklubben som är en medlemsklubb för barnfamiljer. Ansvaret innebar digital och analog kommunikation, samt strategisk och praktisk planering av events i butik.
• Genom att tillhandahålla relevant innehåll och attraktiva erbjudanden samt medlemsrekrytering, främst digitalt, lyckades vi nå uppsatta mål, både i antal medlemmar men även i att skapa bättre relation till ICAs barnfamiljer.
• Ansvarade för att ta fram tidningar till barnen, och till dem filmer anpassade för olika digitala kanaler som YouTube, Facebook, Instagram, butikshemsidor och Butiks-TV.
• Utformning av butiksexponering för Papricaklubben och framtagning av relationsskapande give-aways ingick också i mitt ansvarsområde.
Projektledare ICA Supermarket (konsult), 2018 – ICA Sverige AB
• Utvecklade en eventstrategi vilket resulterade i en handbok för genomförande av event i butik inklusive en snabbguide för ICAs digitala konsumenttjänster.
• Ansvarig för projektstart av ett projekt med syfte för att höja butikers kvalitet och genomförande avseende inre kommunikation och skyltning.
• Båda dessa projekt har uppmärksammats centralt och implementeras på ICAs övriga profiler.
Produktionsledare Brand Experience, 2011 – 2018 – Com Hem AB
• Som Go-to-marketansvarig i tät samverkan med produktavdelning, säljorganisation, kommersiella avdelningen, jurister, kundsupport samt övriga roller på marknadsavdelningen och externa reklambyråer säkerställde jag att nya produkter och tjänster kommunicerades mot marknaden enligt plan, vilket bland annat innebar att skapa förutsättningar för samtliga sälj- och marknadsföringskanaler att kunna kommunicera och driva försäljning.
• Som Brand Guardian säkerställde jag att Com Hems kommunikation var korrekt i tonalitet och uttryck liksom i språk och fakta. Jag var ansvarig för bild- och mediabank.
• Ledde produktionen av ett flertal publikationer och marknadsmaterial såsom konsumentbroschyrer, installations- och användarguider, förpackningar, återförsäljartidning, POS-material samt foto- och filmproduktion med mera.
• Ansvarig för framtagning av give-aways och profilkläder samt drift av webbshop.
Projektledare, 2009 – 2011 – Schibsted Media Group (Aftonbladet)
• Projektledare av säljstödjande aktiviteter och kampanjer i butik mot konsument i samarbete med olika samarbetspartners.
• Planering och genomförande av interna och externa events, konferenser och mässor både i Sverige och utomlands.
• Systemansvarig annonswebb.
Projektledare, 2001 – 2008 – Eniro Sverige AB
• Strategiskt säljstöd och säljstödjande aktiviteter.
Marknadsansvarig, 1998 – 2001 – Allt om Stockholm AB
• Ansvarig för marknadskommunikation och produktutveckling.
Tidigare anställningar, 1986 – 1997
Marknadsassistent på Backupcentralen AB, QMS Nordic AB, Mälardata AB
och Warner-Lambert AB. Konsultsekreterare på Persona Consulting AB,
Kontorsjouren, och Asbjörn Habberstad AB.